Sunday 14 August 2011

Don't Blame Me God :(

babi bodoh! semue ade! bengang! pukimak! sape yang ajar semue nih kalau bukan kau! kalau aku Gagal SPM nanti kau jangan salahkan aku! kau salahkan bini kau yang durhake tuh! aku benci !!!!!!!!!!!!! semue nak hangkot bagi kat aku. aku tahu semue nih memang dah takdir aku, memang aku terima. tapi kadang aku tak boleh terimaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! semue nak salahkan aku. ape barang macam lantoi!!!!!! kau ugut aku suruh berambus dari rumah. kfine kalau satu hari nanti aku takkan balik rumah! penat dengan semue nih!!!!! jangan cari aku lagi dah! memang semue manusia tak perfect, aku pun taknak jadi perfect lah tapi aku dah tak larat  nak tanggung dah. aku muak. AKU FUCK SEMUE NIH!!!!!!!! sampai macam nih sekali aku cakap. maap kalau aku cakap macam nih kat kau ayah, mama aku nak luahkan perasaan yang dah bertahun tahun berkulat kat dada aku. tunggu raye aku mintak maap. aku tahu semue salah aku and aku tahu im the only person you should blame. susah sangat, perit sangat nak harungi hidup sebagai seorang kakak. takdek siape tahu. satu hari adek adek aku akan tahu peritnye kehidupan seorang KAKAK dalam keluarga yang dah hancur lebur kerane perceraian. kadang aku tak penah salahkan sesiape kenape family jadi macam nih. aku terime jeh. sometime aku tak boleh terime. tapi akhirnye aku terime jugak. dah takdir aku. aku tak boleh nak salah kan mak ayah aku jugak kan.
macam ni lah jadinye kan bile dah bercerai. anak yang jadi mangse. and now, aku stay dengan ayah. even die tak paham aku tapi aku tetap sayang die T,T even die tak paham anak perempuan, aku tetap heart die T,T even aku tak pernah luahkan masalah aku kat die, die tetap hati aku T,T 
sejahat mane aku dilahirkan, mama tetap mama aku. seumur hidup aku hidup dengan ayah, aku adik beradik tak pernah nak tanye pasal die. aku taknak sakitkan hati ayah. memang tak terlinas langsung dalamp kepale otak aku nak rindu die so badly. langsung TAK! aku tak tahu kenape. janganlah salahkan aku ya allah :'( bukan aku takde feeling, tapi memang dah KAU letak aku dalam keadaan macam nih. memang aku redha. satu minit, satu jam tak pernah aku macam tuh. maybe sebab  aku dah biase. but, adek adek aku yang kecik mesti dorang terasekan. so, maybe dorang paham perasaan ayah.
lastly aku nak nasihat, korang janganlah nak berdendam sangat dengan parent korang. no need nak blame dorang. sometime korang yang patut di blame kan. buat macam aku, selalu menghadap allah menangislah kat DIE mengadu jelah kat DIE. semue problem mesti ade solution nye. and selalu selalu lah muhasabah and jangan pentingkan diri. aku pun selalu buat salah jugak, tapi aku jenis ego taknak mintak maap balik. so korang jangan lah bersikap macam aku.. adek adek aku pun, janganlah ikut macam kakak kau nih. kelak nanti hidup kau mesti tak berkat doh kalau perangai macam uh. aku just tunggu hati aku nak terbuka bila nak berubah. harap hiadayah aku sampai awal. aminn ~~

No comments:

Post a Comment